Karol Ambroziak

Nazywam się Karol Ambroziak i mieszkam w Gdańsku, jestem miłośnikiem komunikacji miejskiej.Interesuję się komunikacją miejską od 4 roku życia. Znam prawie wszystkie jeżdżące pojazdy i ich trasy w Gdańsku, w Polsce i na świecie. Najbardziej pociąga mnie chęć poznania nowych rozwiązań technicznych, a także coraz to nowszych autobusów, tramwajów , pociągów. Bardzo dużo czytam na ten temat, ponieważ staram się być na bieżąco z nowinkami technicznymi.

Grzegorz Szczuka

Od blisko 4 lat zajmuję stanowisko dyrektora Wydziału Rozwoju Społecznego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, gdzie odpowiadam za organizację edukacji i wychowania w Gdańsku, promowanie zdrowia, integracji społecznej i aktywności obywatelskiej. Szczególnie ukochaną tematyką jest dla mnie budowanie rozwoju w oparciu o relacje, społeczna odpowiedzialność biznesu i administracji oraz ekonomia społeczna jako narzędzie polityki społecznej. Ukończyłem studia magisterskie i doktoranckie na Wydziale Zarządzania UG. Od wielu lat – jeszcze podczas pracy w biznesie – związany ze środowiskiem organizacji pozarządowych.
Nałogowo czytam książki – czytam po kilka na raz, gdyż wtedy mój mózg odpoczywa koncentrując się na sprawach innych, niż zawodowe – szczególnie kryminały i książki o tematyce gdańskiej, czytane w swoim fotelu lub w fotelu w Kuźni ;) Włączam się w liczne akcje społeczne, jednak zawsze pozostaje to nieoficjalne – aktywnością charytatywną uważam, że niekoniecznie powinno się chwalić :) Trenuję wioślarstwo na ergometrach oraz spinning -  same książki brzuszka nie spalą, zatem metabolizm wspieram aktywnością fizyczną.
5P, czyli PROGRAM /zawsze lubię wszystko zaplanować i przeanalizować/, POTENCJAŁ /zawsze odwołuję się do tego co można zrobić, a nie można by zrobić - ale zawsze wysoko stawiam poprzeczkę zwłaszcza sobie/, PROGRES /nie lubię stać w miejscu, bezczynność mnie zabija/ i PROFESJONALIZM /jak wiem, to robię najlepiej jak mogę; jak nie wiem, to pytam i potem robię najlepiej jak mogę - jestem chorobliwie dokładny/. PARTYCYPACJA /w swoim stylu zarządzania zawsze szukam możliwości włączenia w proces wszystkich interesariuszy – nie jest to najłatwiejsza metoda, ale jedyna wg mnie słuszna.
Działania online i nie tylko 28 Lutego 2018 W lutym robiłem dużo w sprawie mojego projektu. Uczęszczam regularnie na spotkania Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego (PSSTM). Planuję stworzyć własną stronę internetową... Co się wydarzyło w moim życiu w ostatnim miesiącu? 27 Marca 2018 W marcu byłem z Tatą w Warszawie na targach Wiatr i Woda, a przy okazji też porobić zdjęcia pojazdów komunikacji miejskiej WTP (Warszawskiego Transportu Publicznego, logo poniżej). Głównym... Co działo się w kwietniu? 28 Kwietnia 2018 W kwietniu planowaliśmy z mentorem wycieczkę na zajezdnię autobusową na ul. Hallera, ale niestety z powodu strajków kierowców GAiT termin został przeniesiony. Mam nadzieję, że wkrótce... Majowa wycieczka 28 Maja 2018 W maju w końcu udało się zorganizować wycieczkę na zajezdnię autobusową na ul. Hallera. Po godzinie 10 przyjechaliśmy pod bramę i przywitaliśmy się z panią Kowalską z Gdańskich Autobusów... Czerwcowa wizyta 26 Czerwca 2018 Dzisiaj miałem okazję być na zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu. Na początek weszliśmy do zabytkowej eNki z 1952 (typ N). Zobaczyliśmy piasecznice, które służą do gromadzenia piasku, ponieważ... Festyn na Witosa i lekcja w ZTM 27 Września 2018 W tym miesiącu byłem na festynie komunikacyjnym na pętli Chełm Witosa. Odbył się 15 września z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Były tam różne pojazdy,... Nowoporckie zwiedzanie 28 Października 2018 Jakiś czas temu pojechaliśmy na wycieczkę do zajezdni Nowy Port. Jest to najstarsza zajezdnia w Gdańsku (licząc też autobusową). Na początek kierownik zajezdni oprowadzał nas po pojazdach, które...